Nasze najnowsze wpisy

Kazimierz Dolny

Ahh, Kazimierz Dolny, perełka Lubelszczyzny. Stare, pełne wspaniałej, dawnej architektury miasto, które położone jest na malowniczym terenie, tuż…

Wydmy Kotliny Chodelskiej i Grodzisko w Chodliku

Codziennik
Przy okazji naszego nieplanowanego wyjazdu do Grodziska Żmijowiska na Słowiańskie Babie Lato, mając trochę wolnego czasu postanowiliśmy w końcu pozwiedzać otoczenie Grodziska. To bliższe i dalsze. Nie mieliśmy pojęcia, że…

Słowiańskie Babie Lato 2019 w Grodzisku Żmijowiska

Słowiańskie Babie Lato w Grodzisku Żmijowiska to ostatnie wydarzenie w roku, które zamyka tam sezon. W poprzednim roku prowadziliśmy pokaz wypieku chleba podczas tego wydarzenia. W tym roku głównym wydarzeniem…

Zajazd rybacki „Pustelnia”

Codziennik, Restauracje, Szlakiem Gault&Millau
Wracając z Kazimierza Dolnego, po wizycie u Hani i Pawła Lis oraz po weekendzie w Grodzisku Żmijowiska podjechaliśmy na rybkę do Zajazdu Rybackiego Pustelnia. Fajna okolica, lokal zapowiada się świetnie.…

Topienie szkła drewnem – Deštné v Orlických horách

Codziennik
Sierpień rozpoczęliśmy wizytą w Orlických horách gdzie Czesi każdego roku przybywają na tradycyjne święto szkła. A my, w zeszłym roku także topiliśmy szkło i powtarzamy to samo już niedługo na…

Dni Hetmańskie 2019

Codziennik, Rekonstrukcja
W zeszłym roku po raz pierwszy pojawiła się inicjatywa Dni Hetmańskich w Tarnowie. W tym roku nie mogło być inaczej. Na wydarzeniu pojawiło się wiele bractw rycerskich z regionu Tarnowa.…

XI Turniej Rycerski w Czersku

Rekonstrukcja
Droga w nieznane W tym roku rozpoczęliśmy sezon jak trzeba i zawitaliśmy na turnieju w Czersku. Po raz pierwszy. Po tylu latach w końcu z drugiej strony, nie jako turyści.…

Budowa pieca chlebowego w Grodzisku Żmijowiska

Tradycja jedzenia chleba sięga starożytności. Przez wieki ludzie doceniali chleb. Uważany był za źródło pokarmu i siły, był synonimem dobrobytu i urodzaju, traktowany był jako świętość a także utożsamiany z…

Grodzisko Żmijowiska – budowa pieca szklarskiego, czwarty wyjazd

Rekonstrukcja
Przyjechaliśmy wieczorem, drugiego sierpnia (2018). Piaszczysta droga wiodła nas do grodziska. Przed nami zielsko zasłaniające widok, za nami tumany piaszczystego pyłu i prawie 5 godzin drogi. Słońce jak zawsze zachodziło…

Pierwszy Dzień Hetmański w Tarnowie

Codziennik, Rekonstrukcja
22 września w centrum Tarnowa działo się historycznie. Ten dzień należał do Jana Tarnowskiego, Kasztelana Krakowskiego, Hetmana Wielkiej Korony. Taki też nosi tytuł mural, który został odsłonięty podczas tej soboty…

Słowiańskie Babie Lato 2018 w Grodzisku Żmijowiska

Od naszej ostatniej wizyty w Grodzisku Żmijowiska minął ledwie tydzień. Wraz z ekipą z TBRu wytapialiśmy wtedy szkło, a ja dodatkowo budowałem piec chlebowy i to wszystko w trakcie Warsztatów…

Grodzisko Żmijowiska – budowa pieca szklarskiego, drugi wyjazd

Rekonstrukcja, Zamki i pałace
Grodzisko Żmijowiska odwiedziliśmy ponownie na przełomie czerwca i lipca. Podczas naszego pierwszego wyjazdu rozpoczęliśmy budowę pieca szklarskiego wg. opisu Teofila Prezbitera.  Wtedy też pogoda nasz nie oszczędzała i żar lał…
Zamek Lubowla

Skansen w Starej Lubowni

Słowacja, Wystawy i muzea
Skansen w Starej Lubowni (w Lubowli) odwiedziliśmy przy okazji wizyty na Zamku w Lubowni, który znajduje się tuż nad skansenem. Bilet jest łączony i można w jednej cenie odwiedzić te dwa…
Zamek Lubowla

Zamek w Starej Lubowli – na straży polskiej korony

Zamki i pałace
Zamek w Starej Lubowni (Lubowli) oraz skansen tuż pod nim, znajduje się niedaleko za polską granicą, w historycznym regionie Spisz, będącym niegdyś częścią ziem sądeckich. Historia potoczyła się jednak tak,…

Kosmiczna wystawa GATEWAY TO SPACE

Wystawy i muzea
Niezbyt często zdarza się, że historia kosmicznej podróży na księżyc puka prawie do drzwi. Jako, że rakiety, komputery, fizyka i historia techniki pojawiły się razem w jednym miejscu, tak ja…

Centrum Nauki Kopernik

Wyjazd do Warszawy zaplanowaliśmy na sam koniec trwania wystawy Gateway To Space. Koniec wystawy oznaczał mniej ludzi, spokój i więcej przestrzeni do swobodnego poruszania się. Ale czym byłaby wizyta w…